Критерії
за якими можна визначити обдарованість дитини
* часто "перескакують” через послідовні етапи свого
розвитку;
* у них чудова пам’ять, яка базується на ранньому мовленні;
* рано починають класифікувати і категорувати інформацію,
що надходить до них;
* із задоволенням віддаються колекціонуванню. При цьому
їхня мета – не приведення колекції в ідеальний і досить постійний порядок, а
реорганізація, систематизація її на нових підстановках;
* мають великий словниковий запас, із задоволенням читають
словники та енциклопедії, придумують нові слова і поняття;
*можуть займатися кількома справами відразу, наприклад,
стежити за двома чи більше подіями, що відбуваються навколо них;
*дуже допитливі, активно досліджують навколишній світ і не
терплять будь-яких обмежень своїх досліджень;
* у ранньому віці здатні простежувати причинно-наслідкові
зв’язки, робити правильні висновки;
* можуть тривалий час концентрувати свою увагу на одній
справі, вони буквально "занурюються” в своє заняття, якщо воно їм цікаве;
* мають сильно розвинуте почуття гумору;
* постійно намагаються вирішувати проблеми, які їм поки що
не під силу;
* визначаються різноманітністю інтересів, що породжує
схильність починати кілька справ одночасно;
*часто роздратовують ровесників звичкою поправляти інших і
вважають себе такими, що завжди мають рацію;
* їм бракує емоціонального балансу, вони часто нетерпеливі
та поривчасті
|